Dažnos klaidos interneto svetainėse, dėl kurių prarandami klientai

Savo interneto svetainėje (ar e-parduotuvėje) pateikėte puikių pasiūlymų potencialiems klientams. Pertvarkėte pradinį puslapį taip, kad tereikėtų tik susisiekti su jumis ar paspausti „Pirkti“. Užsakėte šiurpiai brangią reklamą, tačiau klientų visvien mažai?

Tuomet reikia įsitikinti, kad savo svetainėje ar internetinėje parduotuvėje nedarote šių keturių klaidų, kurios skatina išjungti interneto svetainę, vos tik joje apsilankius.

Klaida #1. Interneto svetainė veikia labai lėtai

Neil Patel duomenimis, maždaug 40% lankytojų išeina iš interneto svetainės, jei ji neužkraunama per 3 sekundes arba greičiau. Nesvarbu, kiek vertingos informacijos svetainėje paruošėte, tačiau jei ji veikia lėtai, tuomet garantuotai prarasite nemažai potencialių klientų dėl to, kad versite juos laukti.

Jei norite pamatuoti, kiek laiko užtruka užkrauti jūsų svetainę, tai galite padaryti naudodami Pingdom.com sukurtą įrankį. Šis įrankis taip pat įvardina galimas problemas, dėl ko svetainę užkrauti užtrunka ilgai. Platesnės informacijos, kaip pagreitinti interneto svetainės užkrovimo laiką, galite rasti čia.

Klaida #2. Svetainė nepritaikyta mobiliems įrenginiams

Daugiau nei 50% visų interneto naudotojų naršo naudodami išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį. Taigi jei jūsų svetainė ar interneto parduotuvė vis dar pritaikyta tik dideliems ekranams, kompiuteriams, tačiau nepritaikėte jos mobiliems įrenginiams, galite būti tikri, kad tai jau dabar kainuoja jums prarastus klientus.

interneto svetaines, pritaikytos mobiliems irenginiamsRasti reikiamą informaciją išmaniajame telefone turi būti paprasta. Jei lankytojui, norint pamatyti prekę, reikia naudotis pritraukimo (zoom) funkcija, galite būti tikri, kad peržiūrėjęs vieną ar du produktus lankytojas svetainę ar parduotuvę tiesiog išjungs.

Minėtos priežastys tiesiogiai sietinos ir su prastais SEO rezultatais – jei svetainė neoptimizuota mobiliems įrenginiams, tuomet tikėtis būti tarp pirmųjų Google paieškos sistemoje neverta.

Jei norite patikrinti, kaip Google paieškos sistema vertina jūsų interneto svetainės ar e-parduotuvės optimizaciją mobiliems įrenginiams, galite pasinaudoti Google tam sukurtu įrankiu (spausti čia). Jis ne tik parodys, ar svetainė tinkama, bet ir įvardins, ką galima būtų patobulinti, kad mobiliuose įrenginiuose ji veiktų geriau.

Klaida #3. Įkyrūs iššokantys langai (popup)

Nėra griežtos vieningos nuomonės, ar interneto svetainėse iššokantys (popup) langai yra tinkamas marketingo įrankis, ar tai – blogis. Viskas priklauso nuo to, kaip juos naudosite.

Jei vos tik atėjus į internetinę parduotuvę iššoks langas su pasiūlymu, ir bus sunku jį išjungti, tuomet tokiais pasiūlymais tik suerzinsite potencialius klientus, ir finale bus daugiau žalos, nei naudos. Dar blogiau – jei iššokantys langai kartojasi naršant toje pačioje parduotuvėje keletą kartų per apsilankymą (ar keletą kartų per dieną).

Tačiau iššokantys langai gali būti ir puikus įrankis padidinti pardavimus, jei tik jis naudojamas tinkamai. Pavydžiui, jei iššokančio lango turinys tiesiogiai susijęs su tuo metu lankytojo skaitomu tekstu, peržiūrima preke. Taip pat turi būti sudaryta galimybė paprastai jį išjungti (su aiškiai matomu išjungimo mygtuku, arba paspaudus už iššokančio lango ribų).

Iššokantys langai neturėtų pasirodyti vos tik įjungus svetainę. Tiek WordPress, tiek kitose turinio valdymo sistemose rasite įskiepių, kurie leidžia aktyvuoti iššokančius langus tik tuomet, kai lankytojas pasiekia tam tikrą skiltį, arba tada, kai susiruošia išjungti svetainę. Tuomet su tinkamu pasiūlymu galima susigrąžinti išeiti susiruošusį potencialų pirkėją.

Klaida #4. Nesuteikiate klientams pasitikėjimo

Tam, kad iš jūsų būtų užsakomos paslaugos ar perkamos prekės, potencialiems klientams turite suteikti pasitikėjimą. Jei naujiems klientams jus rekomenduoja draugai ar kolegos, tuomet kolegų rekomendacijos parodo, kad jumis galima pasitikėti. Tačiau kaip užtikrinti potencialius klientus internete, kai jie nėra matę nei jūsų, nei jūsų darbų, kad su jumis verta bendradarbiauti?

Štai keletas pavyzdžių:

  • kiekviename puslapyje turėtų būti matoma kontaktinė informacija – telefono numeris, ir, jei yra, adresas. Tik elektroninio pašto adreso užtikrinti pasitikėjimui – mažoka. Dar blogiau, jei interneto svetainėje pateikiamas el. pašto adresas, nepriklausantis tam pačiam domenui (gmail, yahoo paštas ar panašiai).

  • atliktų darbų sąrašas su detaliu aprašymu (kas atlikta, kokios problemos išspręstos, kokie gauti rezultatai), su kokybiškomis nuotraukomis ar kita vaizdine medžiaga. Paprastas, ir gana dažnai pasitaikantis pavyzdys – interneto svetainės, kuriose siūlomi statybos ar interjero įrengimo darbai, o nepateikiami atlikti darbai (arba pateikiamos netvarkingos nuotraukos). Kas rizikuos samdydamas interjero specialistus, kurių darbų nėra matęs?

  • puslapis apie įmonę ar specialistą (kompetencijos, tikslai, siekiai, komandos nariai ir kita svarbi informacija).

  • klientų atsiliepimai. Tai svarbu tiek interneto svetainėse, tiek ir interneto parduotuvėse.

  • taisyklinga gramatika. Nei viena save gerbianti įmonė ar specialistas neturėtų pradiniame puslapyje ar kitose svetainės vietose palikti grubių gramatinių klaidų. Svetainės lankytojui tai iš karto sukels klausimų dėl jūsų kompetencijos.

Patobulinkite savo interneto svetainę

Čia išvardinta tik keletas dažnai pasitaikančių problemų, dėl kurių potencialūs klientai pereina pas konkurentus. Jei savo interneto svetainėje neaptikote nei vienos iš aprašytų klaidų, tai jau geras rezultatas. Tačiau jei aiškiai matote spragų, tuomet turite sąrašą darbų, kuriuos reikia nuveikti, kad svetainė būtų patrauklesnė tiek potencialiems klientams, tiek ir paieškos varikliams.